Стая

ОБЕРИ БАНКА

Някога обирали ли сте банка? В нашата стая Bank ROBbery ви предлагаме както логически, така и физически изпитания. Влезте в банката, отворете сейфа, вземете мангизите и избягайте от мястото преди да дойдат ченгетата. Изпитайте емоцията от предизвикателството да направите обира на века - една добре замислена и осъществена кражба.
Рейтинг: 
0/10

 

Rob.bg е една по-различна ескейп стая. Отново учачства отбор от 2 до 6 човека, отново има познатото ограничение от 60 минути, но този път целта е друга – както е видно от името, трябва да се обере банка.

 

Стаята е създадена от млади момчета и момичета и се намира до Южния парк в столицата. Екипът определено се е постарал доста при изграждането на входа, приемната – обстановката е доста приятна, свежа и непринудена. След кратък разговор с персонала, попълване на задължителните декларации и кратък инструктаж, четиримата се впуснахме в приключението.

Интериорът на стаята вътре също е направен добре – това е един escape room, в който определено влизаш в ролята на героите. Сюжетът е изчистен и въпреки че е използван в доста стаи на загадките по света и в България, то играчите на rob.bg наистина се превръщат в банкови обирджии.

Самата игра има малко по-нестандартно разпределение за загадките. На повечето места авторите се стараят да ги разпределят горе-долу равномерно през цялата игра, но тук не е така. Това не е определено лошо, напротив, доста добре се връзва със сюжета. Някои отбори може да се объркат и почувстват не на място, което усещане може да се засили от факта, че в началото въобще не ти е ясно кое за какво е, къде, как и дали и колко пъти ще се използва.

Загадките: те са нестандартно преплетени в сюжетната линия, макар че нова и уникална загадка поне за нас нямаше. Опитните отбори повечето неща са ги виждали в други Стаи и няма да бъдат изненадани. Самото начало може да е объркващо, ние го намерихме за нелогично, но от екипа обещаха да се опитат да го оправят.

Другите ни забележки към задачите са, че има твърде много (за нас поне) кодове, макар че темата определено го позволява, отборите, преминали през повечко игри търсят иновативни решения на начина, по който ще се премине от една част на играта в друга, различни от „ключове и катинари“. И нямаше отборни загадки – реално цялата стая може да се мине от един човек, което прави участието на отбор по-скоро традиционно, отколкото задължително.

И не на последно място в гейм плея има един сериозен пропуск – има вариант да не видиш или пропуснеш нещо, след което играта става невъзможна и се налага искането на жокери. На разговора след това го коментирахме, те разбраха какво и как не ни хареса и обещаха да го оправят – това, което ние видяхме е съвсем лесно да бъде коригирано.

Като споменахме жокери, редно е да кажем, че те се получават по един доста оригинален начин. Недостатък е, че само един играч има пряк достъп до тях и това може да доведе до обърквания, а също и че ако другите от отбора не се постараят, то жокерът трудно може да бъде възприет.

Не искаме да бъдем разбрани погрешно – стаята не е лоша. Просто екипът не са играли в много стаи в България и му трябва още малко, за да си „сверят часовниците“. Ако може да цитираме играч в друг от известните софийски отбори: „Ако пипнат каквото им казах, че стане чудесно, много са се постарали да те вкарат във филма...“