Всички стаи претърпяват повреди рано или късно


Понякога отборите са съставени от малко по-порастнали деца, а escape стаята – новата им „играчка”. Те ще пипат навсякъде, обръщат, подхвърлят, разбутват, разместват...Ще играят. Понякога грубо. Въпрос на време е да се получи „играчка-плачка” и някой от предметите/пъзелите/частите от реквизита да пострада и да се наложи подмяната му. Обаче трябва да сте в бойна готовност да я замените скоростно, особено ако е действащ елемент от играта. Трите главни начина са или да имате резервни единици от съответния предмет, да имате бърз достъп до закупуването на нови бройки, или да имате изготвен кризисен план, състоящ се във временната промяна на схемата на играта, за да се заобиколи нуждата от повредения елемент.

Не рядко промени ще се наложат и по друга причина – изтъркването на дадена идея. Еха, катинар с трицифрен код? Съседната стая има два с петцифрени кодове, а катинарът на тази зад ъгъла се отваря само с ДНК-то на собственика. Escape room вселената е постоянно изменяща и надграждаща се – приспособяването към тези темпове на иновация е задължително. Това се отнася както до единични пъзели и загадки, така и до цели сценарии и концепции на стаи – може би след петата стая с наратив за Съединените Американски Щати ще си помислите, преди да направите следващия си проект “White House Escape”. Нищо не е вечно – нито предметите, нито идеите. Бъдете в готовност да се намесите, когато се наложи.

По въпроса за „следващи проекти” – не натъпквайте всичките си нови идеи в старата стая – отборите, вече минали през нея, няма да могат да им се насладят. Помислете за отваряне на втора игра, но се уверете, че е достатъчно разграничена от първата. Иначе вкарвате верните си клиенти и посетители в неприятно и платено дежа вю.